Wyszukiwanie | Szukaj | wyszukiwanie zaawansowane |
Częste pytania (FAQ)
Jesteś w: www.grazka.pl / Pomoc / Częste pytania (FAQ)
- Dlaczego logo na stronie grazka.pl jest inne od logo Grażki stacjonarnej?
- Czy zamawiając na Grazka.pl trzeba płacić za przygotowanie paczki tak jak w konkurencyjnych firmach?
- Czy w internetowym sklepie grazka.pl można robić zakupy detaliczne?
- Czy trzeba się rejestrować, aby zrobić zakupy?
- Dlaczego nie otrzymałam/em potwierdzenia rejestracji/zamówienia?
- Czy jedna firma może mieć wiele kont, np. założonych przez kilku pracowników?
- Co to są branże i jak działają?
- Co to znaczy, że produkt jest “Na zamówienie”?
- Dlaczego produkt “Na zamówienie” pojawia się w koszyku?
- Jak posortowane są produkty w kategoriach?
- Czy mogę mieć 100% pewność, że towar dostępny będzie do mnie wysłany w następnym dniu roboczym?
- Co to jest RSS?
- Jak dodawać kanały RSS z Grazka.pl?
- Z jaką dokładnością prezentowane są na stronie kolory produktów?
- Jaki jest najbezpieczniejszy sposób zamawiania kolorów?
- Czy zamawiając wg kodów pantone mam pewność, że kolor produktu będzie taki jak na wzorniku Textile TP?
- Dlaczego logo na stronie grazka.pl jest inne od logo Grażki stacjonarnej?
Nowe logo jest efektem decyzji o niezależności sklepu grazka.pl. Sklep online jest odrębnym oddziałem ze swoimi specyficznymi warunkami zakupów oraz systemem rabatów. - Czy zamawiając na Grazka.pl trzeba płacić za przygotowanie paczki tak jak w konkurencyjnych firmach?
Nie, w sklepie online www.grazka.pl klient nie ponosi kosztów przygotowania produktów do wysyłki. Płatność dotyczy tylko towaru i jego dostawy. - Czy w internetowym sklepie grazka.pl można robić zakupy detaliczne?
W grazka.pl można kupić produkty w ilościach hurtowych jak i detalicznych. Zależy to od jednostki miary jaka jest widoczna przy danym produkcie. Jeżeli wkład odzieżowy ma JM.=100mb to można kupić tylko wielokrotność tej JM. Mamy jednak w ofercie wiele produktów, których jednostka miary to np. mb lub szt. - Czy trzeba się rejestrować, aby zrobić zakupy?
W celu dokonania zakupu nie trzeba się rejestrować. Można skorzystać z opcji Zakup jednorazowy. Mimo wszystko gorąco namawiamy do Rejestracji, bo tylko dzięki niej można korzystać z wielu dodatkowych funkcji na naszej stronie takich jak np. historia zamówień. Patrz: Korzyści z rejestracji - “Dlaczego nie otrzymałam/em potwierdzenia rejestracji/zamówienia?”
Wszystkie operacje wykonane w Grazka.pl, takie jak:
- rejestracja (link aktywujący konto użytkownika)
- złożenie zamówienia
- przyjęcie zamówienie do realizacji
- wysłanie zamówienia
- anulowanie zamówienia
- wiadomości od obsługi sklepu internetowego
- subskrybcja newsletter'a
- Wiadomość e-mail znalazła się w folderze wiadomości śmieci tzw.SPAM (w takim przypadku należy dodać nasz adres e-mail do listy bezpiecznych nadawców).
- Jeśli korzystacie Państwo z komputera w sieci firmowej spytajcie administratora czy listy z domenty grazka.pl nie są przypadkiem blokowane.
- Czy jedna firma może mieć wiele kont, np. założonych przez kilku pracowników?
Tak, przy czym ważne jest aby przy rejestracji podawać różne adresy e-mail. Kilka osób rejestrując się pod różnymi adresami e-mail może podać ten sam nr NIP. Będzie to miało taki skutek, że zakupy realizowane przez te osoby będą fakturowane na jedną firmę. - Co to są branże i jak działają?
Branże to nasz subiektywny wybór produktów, które uważamy, że przydadzą się dla producentów lub osób zajmujących się daną branżą. Np. dla branży “Zaproszenia” z taśm ozdobnych wybraliśmy tylko te, które naszym zdaniem pasują m.in. do zaproszeń ślubnych. Jeżeli uważasz, że jakiś produkt powinien się znaleźć w konkretnej branży to poinformuj nas o tym wysyłając mail na adres - Co to znaczy, że produkt jest “Na zamówienie”?
Status produktu “Na zamówienie” oznacza, że danego produktu nie mamy chwilowo w magazynie. Oznacza to konieczność kontaktu w celu omówienia szczegółów zamówienia takich jak:- minimum zamówienia (różne minima dla różnych produktów),
- cena,
- czas oczekiwania na realizację,
- ewentualną potrzebę wpłacenia zaliczki itp.
- Poprzez formularz kontaktowy widoczny pod każdym produktem.
- Dodając taki produkt do koszyka i finalizując zamówienie. Koszyk zawierający produkt “Na zamówienie” wygeneruje osobny rodzaj zamówienia, który podlega odrębnej procedurze. Ponieważ minimalne ilości możliwe do zamówienia, tzw.“minima” i czas realizacji są różne dla różnych produktów, nasz pracownik każdorazowo informuje Klienta o przewidywanym terminie i warunkach realizacji zamówienia oraz prosi o potwierdzenie chęci zakupu na proponowanych warunkach.
- W ostateczności - kontaktując się telefonicznie z obsługą sklepu.
- Dlaczego produkt “Na zamówienie” pojawia się w koszyku?
Gdy Klient dodaje taki produkt do koszyka i finalizuje zamówienie obsługa sklepu otrzymuje sygnał o zainteresowaniu towarem. Nie oznacza to ostatecznego zamówienia, bo jest ono traktowane jak zapytanie o możliwość sprowadzenia danego produktu. Ponieważ minimum i czas realizacji dla produktów na zamówienie bywają różne, każdorazowo przed ich realizacją nasz pracownik zwraca się do Państwa mail'owo lub telefonicznie. Informuje o terminie i warunkach realizacji zamówienia oraz prosi o potwierdzenie chęci zamówienia na konkretnych warunkach. - Jak posortowane są produkty w kategoriach ?
Produkty posortowane są wg następującej logiki:- Jako pierwsze pokazują się produkty dostępne, które mają zdjęcie
- Następnie pokazują się produkty dostępne bez zdjęcia
- Następnie pokazują się produkty ze statusem na zamówienie posiadające zdjęcia
- Jako ostanie prezentowane są produkty na zamówienie nie posiadające zdjęcia
- Z powyższych względów może się zdarzyć, że produkty do siebie podobne mogą być daleko w wylistowanej kategorii. Dlatego rekomendujemy:
- skorzystanie z możliwości posortowania wg nazwy lub wg ceny (opcja dostępna na górze po prawej stronie każdego wylistowanego widoku produktów)
- skorzystanie z wyszukiwarki zaawansowanej celem precyzyjnego wyszukania interesujących produktów.
- Czy mogę mieć 100% pewność, że towar dostępny będzie do mnie wysłany w następnym dniu roboczym?
Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby tak się stało. Ponieważ jednak status dostępności produktów aktualizowany jest raz na dobę, nie ma 100% pewności, że towar będzie zawsze dostępny. W takim wypadku niezwłocznie kontaktujemy się z klientem i decydujemy o trybie realizacji zamówienia. - Co to jest RSS?
RSS to najszybszy sposób na przeglądanie stron internetowych - zamiast je otwierać, najpierw sprawdzasz czy jest na nich coś ciekawego. Unikasz reklam - masz dostęp tylko do czystej informacji. - Jak dodawać kanały RSS z Grazka.pl?
Kiedy masz już czytnik i umiesz się nim posługiwać, to najwyższa pora dodać kanał RSS Grażki. Znajdziesz tu najświeższe informacje dotyczące wszystkich usług oferowanych przez firmę Grażka. Teraz już zawsze każdy zainteresowany może być poinformowany! - Z jaką dokładnością prezentowane są na stronie kolory produktów?
Na stronie www.grazka.pl jest bardzo wiele produktów, które można dodawać do koszyka wybierając wariant kolorystyczny. Informacja o jednym kolorze składa się z 2 podstawowych elementów:- Małego kwadratu wypełnionego kolorem – pokazuje nam jaki w przybliżeniu jest to kolor. UWAGA na postrzeganie koloru może mieć wpływ:
- Źle skalibrowany monitor (zniekształca kolory przedstawione na zdjeciach i grafikach)
- Ograniczenie palety barw zdjęć cyfrowych wyświtlanych przez przeglądarki internetowe (profil sRGB)
- Informacji wyświetlanej po najechaniu na grafikę kwadrtu, w skład której wchodzi:
- Kod koloru - jest to unikalny kod koloru dla danego produktu, który występuje w fizycznym wzorniku kolorystycznym, zazwyczaj będącym w sprzedaży.
- Nazwa koloru – jest na ogół polska zwyczajowa nazwa koloru
- Nazwa pantone – jest to nazwa najbliższego naszym zdaniem odpowiednika tego koloru we popularnym wzorniku Textile TP
- Kod pantone - jest to symbol najbliższego naszym zdaniem odpowiednika tego koloru we wzorniku Textile TP
Staramy się, aby kolory jak i informacje o nich widoczne jak najlepiej oddawały rzeczywisty wygląd koloru, jednak ze względu na różnice w postrzeganiu koloru na monitorach oraz tylko przybliżone kody pantone nie możemy dać na to 100% gwarancji.
- Małego kwadratu wypełnionego kolorem – pokazuje nam jaki w przybliżeniu jest to kolor. UWAGA na postrzeganie koloru może mieć wpływ:
- Jaki jest najbezpieczniejszy sposób zamawiania kolorów?
Najbezpieczniej jest dokonywać wyboru w oparciu o wzornik kolorystyczny danego produktu i zamawianie wg kodu koloru. Można posiłkować się zdjęciami wzorników kolorystycznych (kolornikami) znajdującymi się na stronie: http://www.grazka.pl/pl/Pages/134/kolorniki.html
Zamówienie złożone na podstawie kwadracika z kolorem lub na podstawie porównania kodu pantone zamieszczonego na stronie nie daje 100% pewności co do koloru danego produktu. Przy realizacji kluczowych zamówień zawsze polecamy naszym klientom odwiedzenie centrali lub oddziału K.P.S.H. Grażka. - Czy zamawiając wg kodów pantone mam pewność, że kolor produktu będzie taki jak na wzorniku Textile TP?
Nie jesteśmy w stanie tego zagwarantować, ale staramy się aby to podobieństwo było jak największe. Powody dla których podawane na stronie przybliżone kolory mogą się różnić:
- Różne warunki oświetleniowe w których dokonywane są porównania
- Inna faktura / struktura próbki wzornika , a inna produktu (np. sznurka, taśmy, nici)
- Brak 100% pewności bez stosowania zaawansowanej technologii laboratoryjnej (zarówno nasze jak i klienta oczy mogą być zawodne tzw. pomiary na oko)
Inne typowe zagadnienia
- Korzyści z rejestracji
- Jak się zarejestrować ?
- Problem z rejestracją / linkiem aktywacyjnym
- Problem z potwierdzeniami e-mail
- Jak wyszukiwać produkty ?
- Jak zadać pytanie o produkt ?
- Czym jest przechowalnia ?
- Jak złożyć zamówienie ?
- Jak złożyć zamówienie bez rejestracji na stronie ?
- Co oznacza status produkt Na zamówienie?
- Częste pytania (FAQ)
- Rozmiary guzików
- Rozmiary foremek
- Słownik branżowy